INTRODUCCIÓ

La Comissió Ambiental de l’IES Sa Colomina es va crear al curs 2004/2005 amb la intenció de millorar la gestió ambiental del Centre i fomentar activitats d’educació ambiental en els diferents departaments.

Els objectius de la Comissió per aquest curs 2011/2012 són:

• Mantenir i millorar la gestió de residus del centre.

• Mantenir una comunicació entre la Comissió Ambiental i la resta de la Comunitat Educativa utilitzant més el Taulell Verd, el correu electrònic, revista del Centre i la pàgina web de l’IES.

• Impulsar el tractament de l'educació ambiental amb els diferents departaments.

• Realitzar amb l’alumnat una sèrie d’activitats encaminades a promoure el coneixement i el respecte pel medi ambient i també la sensibilització davant la problemàtica mediambiental.

• Fomentar un ús racional dels recursos materials i energètics.

• Millorar l'entorn del propi centre.

• Revisar els documents del centre i fer propostes a l'equip directiu

Com a part d'aquest treball pots consultar l'apartat Com es recicla al centre?

MEMBRES DE LA COMISSIÓ

Correu

Josefa Bonet Torres

Susana Brox Torres

Margarita Costa Cardona

Carmen Fernández Ramón

Trinidad Más Moll

Juan Miguel Planells Torres

Rita Planells Ferrer

Neus Serra Ferrer (Coordinadora)

TASQUES A DESENVOLUPAR

ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC

• Realització d’anuncis publicitaris en paper per fomentar l’estalvi energètic i/o l’ús de fonts d’energia renovables, a les aules.

• Recerca de notícies d’actualitat sobre l’energia i canvi climàtic pel seu comentari a classe o per la seva divulgació mitjançant el Taulell Verd.

• Penjar nous cartells i adhesius amb consells de bones pràctiques.

• Concurs d’Aula Ecològica (fomenta l’estalvi energètic).

• Realització d’articles d’opinió per a la revista del Centre, comentaris de text i debats.

• Designar un delegat ambiental a cada classe.

• Treball sobre previsions meteorològiques en el futur, encoratjant a la participació en el respecte cap el medi ambient.

RESIDUS

• Col·locar contenidors de reutilització de paper, reciclatge de paper, reciclatge d’envasos i de rebuig a totes les aules.

• Estudiar la ubicació més adient  i posar a diferents zones dels passadissos i patis més contenidors de reciclatge i de rebuig, si és necessari.

• Posar cartells per informar sobre el reciclatge i per fomentar les bones pràctiques respecte als residus.

• Elaboració d’un tríptic o cartells sobre el reciclatge dels residus.

• Prova de la gimcana sobre reciclatge realitzada el dia del centre.

• Decoració del centre amb materials reciclats i anar-la modificant segons dades significatives (Nadal, Pasqua, Tots Sants,...)

• Elaboració de maquetes diverses i objectes amb materials reciclats.

• Concurs Aula Ecològica (fomenta el reciclatge, la decoració amb materials reciclats,...)

• Informació sobre els diferents punts verds de l’illa.

• Estudi sobre què es fa amb els residus una vegada reciclats o no.

• Visita a la planta de transferència de residus.

• Deixalleria mòbil al centre.

• Sortida de neteja a algun indret del nostre entorn, que es farà de manera voluntària, motivats per la Campanya de la polsereta verda, impulsat des del curs passat.

• Activitat de neteja d’espais comuns del centre.

• Activitats de conscienciació sobre l’ús abusiu dels plàstics: Passar als alumnes a tutoria i esplais recopilació de vídeos i fotos de les conseqüències del mal ús del plàstic al medi ambient.

• Projecte de medi ambient, treballat amb alumnes de 2n ESO.

• Participació en el projecte “Plàstics 0”, amb col·laboració amb el GEN amb la presa de mostres de sorra de la platja i el seu posterior anàlisi de microplàstics.

CONSUM RESPONSABLE

• Continuar amb el sistema de reutilització de llibres de text, i i eliminació dels llibres a primer d’ESO i 2n ESO.

• Realitzar activitats de conscienciació sobre consum i petjada ecològica, com xerrades, debats i projecció de documentals.

• Utilitzar recursos existents, o materials de rebuig, per fer manualitats o decoracions al centre, comprant el mínim de material nou.

• Activitat Alimentació i medi ambient.

BIODIVERSITAT

• Realització de presentacions i murals sobre biodiversitat de les Illes Balears.

• Realització de presentacions sobre ecosistemes de les illes Balears.

• Recollida de mòbils , i lliurament a alguna entitat que els recicli (Mobilitza't per la selva, Creu Roja.....)

• Concurs de fotografia.

• Sortides al medi natural.

• Activitats de recerca sobre alguns problemes que amenacen la biodiversitat i el planeta i proposar solucions.

• Assistència al “Foro Marino de Ibiza y Formentera”.

Nota: Al llarg del curs es podran afegir noves

ENLLAÇOS