Aquí teniu la informació de com es recicla al centre, així com algunes accions molt senzilles que ens ajudaran a ser un centre ecoambiental:

• Separant tots els residus que generem en:

PAPER: Cada aula té un contenidor per al paper. Quan aquest estigui ple, els alumnes l’abocaran al contenidor per a paper que hi ha a l’entrada del gimnàs (contenidor verd que diu PAPER I CARTRÓ), el qual els conserges trauran a fora en estar ple. També hi ha, a cada aula, una safata per deixar el paper que es pugui reutilitzar.

ENVASOS: Cada aula té un contenidor per a plàstics, brics, llaunes, paper d’alumini... Aquest contenidor el buiden les dones de la neteja al contenidor groc que hi ha a fora del centre.

PILES: A l’entrada del bar hi ha un contenidor per a piles. Quan aquest està ple, la CMA s’encarrega de telefonar l’empresa responsable de la seva recollida.

TÒNERS: Als llocs on hi ha impressores (sala de professors, aules d’informàtica....) hi ha un contenidor per deixar aquestos residus. La CMA passarà regularment per deixar-los a un altre lloc i telefonarà l’empresa responsable de la seva recollida. En el cas de la consergeria, els propis conserges els retiraran i els deixaran al lloc habilitat per a això.

MATÈRIA ORGÀNICA: A les papereres.

• Emprant el paper per les dues cares.

• Utilitzant paper reciclat o reutilitzar-lo quan es pugui.

• Apagant els llums quan no siguin necessaris i, per suposat, en sortir de l’aula o de la sala on estem.

• Fent un ús raonable de l’aire condicionat, amb una temperatura adequada.

• No tenir l’aire condicionat o la calefacció amb les finestres obertes.

PRIMERES ACCIONS REALITZADES CURS 2011/2012

• Reposició de contenidors a les aules.

• Alumnes de UECP pinten les safates per a reaprofitar paper.

• Gestió de la recollida de piles.

• Organització de les activitats per dur a terme amb els diferents grups.

• Organització dels nous plans de reutilització de llibres de text i de bescanvi de llibres de lectura (pendent d'aprovació per part del Consell Escolar)